Bra att veta
Vi vill gärna hjälpa dig
att få en bra resa med oss.
Om du inte får svar på dina frågor på vår hemsida
är du alltid välkommen
att ställa dina frågor till vårt Kundcenter
eller direkt till föraren.
Goda råd för en trevlig bussresa
• Gör tydligt tecken till föraren att du vill åka med.
• Ta fram Resekort, biljett eller betalkort medan du väntar.
• Ska du betala för Skolungdom måste du tala om det för föraren.
• Fortsätt in i bussen så att fler passagerare kan komma med.
• Låt äldre och rörelsehindrade få sittplats i bussen.
• Använd bussbälte om det finns.
• Behåll biljetten under hela resan.
• Signalera i god tid att du vill stiga av genom att trycka på stoppknappen.
• Låt alltid barnen gå av först.