Meny

Hur reser jag billigast? 

 

Resekortet period 30 dagar 

Resekortet period 30 dagar 
är för dig som reser mycket. 
Du kan ladda ditt Resekort 
med en period 
som gäller för så många resor du vill 
i 30 dagar för en bestämd sträcka. 
 
Du som är skolungdom mellan 0 och 19 år 
får 20 procents rabatt på Resekortet period. 
Vid resa med period Skolungdom 
ska du visa legitimation 
för att visa din ålder. 
 

För dig som studerar 

ger vi 20 procents rabatt 
på Resekortet period. 
Vid resa med period Student 
ska du visa upp Mecenatkort eller Studentkort 
tillsammans med legitimation. 
Resekortet period Student gäller för resor 
inom Kronobergs län samt tågpendling till Kalmar. 
 

Resekortet reskassa 

Resekortet reskassa är för dig som bara reser ibland. 
Reskassan laddar du 
med så mycket du vill från 100 kr. 
När du betalar resan får du 20 procent rabatt. 
Med reskassa kan du också betala biljetten Duo/Familj eller nattaxa. 
 

Biljetten Duo/Familj 

Med biljetten Duo/Familj 
kan ni resa upp till fem personer, 
max två vuxna och upp till tre barn, på samma biljett. 
Priset beräknas för två vuxna med 10 procents rabatt. 
 
Du kan betala biljetten med reskassa 
alla dagar men inte i nattrafik. 
Duo/Familj gäller även vid resor till och från och inom Halland, 
Skåne, Blekinge, Kalmar och Jönköpings län. 
Duo/Familj gäller också för tågresor med Krösatågen och Öresundståg. 
 

Ladda via nätet 

På vår hemsida hittar du vår kostnadsfria tjänst Mina sidor. 
Här kan du köpa och ladda ditt Resekort, 
se hur mycket pengar du använt 
och spärra kortet om du skulle råka tappa det. 
Mina sidor ger dig 10 procent rabatt på period 
och 10 procent extra värde på reskassa.

Reseplaneraren

Använd